چالش هاي آموزشي دانش آموزان ديرآموز
كودكان دير آموز نسبت به افراد عادي مقدار كمي از لحاظ رشد ذهني پايين است، اين گروه نسبت به گروههاي عقب مانده ذهني از نظر ذهني بالاتر ميباشد و بيشترين افراد گروه عقب مانده را در بر ميگيرند. زمان فيزيكي صرف شده از سوي اين كودكان كمتر از سايرين نيست، اما كوتاهتر از آن چيزي است كه براي توانايي يادگيري آنان مناسب باشد. اولين قدم در مورد كودكان دير آموز؛ بايد به دور از هر نگرش و تعصب منفي باشد، زيرا ديرآموزان متعلق به جامعه عادي هستند و استثنايي تلقي نمي شوند. اگر يك كودك دير آموز در نظام آموزشي تعليم درستي نبيند، با برچسب استثنايي وارد مراكز ويژه مي شود و نشانه ضعف در كارآمدي نظام آموزشي است. همچنين بايد خانوادههاي دانشآموز ديرآموز را اطلاع رساني كنيم تا به شناخت بيشتري در مورد شرايط فرزندشان و كمك به ايشان برسند.
در 14 صفحه ورد قابل ویرایش
kodakanediramooz_1630816134_51952_4818_1354.zip0.07 MB |