استراتژی های نام گذاری تجاری در بازارهای بین المللی
بینش وسیعی از استراتژی نام گذاری تجاری منبع مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد. یک نام تجاری در یک حس کلی بیانگر اثر مشارکتی تمام فعالیتهای بازاریابی ست که تصویر نام تجاری را در اذهان مشتریان القا کرده و جاودان می کند. یک نام تجاری می تواند به عنوان یک ابزار استراتژیک در پیشبرد عملکرد شرکت به کار گرفته شود. نام تجاری می تواند به عنوان نقطه کانونی یک شرکت واقع شود و بدین ترتیب مباحث نام تجاری می توانند هماهنگ شده و اولویت بالاتری پیدا کنند. این رویکرد نسبت به جهت گیری نام تجاری، نظریه مبتنی بر منابع استراتژی بازاریابی را به لحاظ چگونگی ایجاد، توسعه، نگهداری و محافظت نام تجاری گسترش می دهد و می تواند به بهبود عملکرد شرکت منجر شود. همچنین توسعه حیطه نام تجاری منجر به نام گذاری تجاری فراتر از ارتباطات بازاریابی می رود و باید به عنوان یک رویکرد تجاری یکپارچه مدنظر قرار گیرد. از این رو هدف پژوهش حاضر سعی به تشریح استراتژی های نام گذاری تجاری در بازارهای بین المللی می باشد.
در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
namgozari_1629532244_51664_4818_1938.zip0.06 MB |