پروژه کارشناسی بررسي رابطه بين تفکر انتقادي و مسئوليت پذيري در بين دانشجويان فني و مهندسي
پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه بين مهارت هاي تفکر انتقادي و مسئوليت پذيري دانشجويان فني و مهندسي با دانشجويان علوم انساني دانشگاه پيام نور شهرستان ماکو انجام شده است. جامعه پژوهش شامل 2000 نفر از دانشجويان مقطع کارشناسي رشته هاي فني و مهندسي و علوم انساني هستند که حداقل 5 ترم تحصيلي را پشت سر گذاشته اند. حجم نمونه مورد مطالعه 357 نفر هستند (238 نفر دانشجوي رشته هاي فني و مهندسي و 119 نفر دانشجوي علوم انساني) که به صورت تصادفي طبقه اي انتخاب شده اند. جهت جمع آوري اطلاعات از دو پرسشنامه مهارت هاي تفکر انتقادي کاليفرنيا فرم (ب) و مسئوليت پذيري اجتماعي استفاده شد. براي تحليل آماري داده ها از آمار توصيفي (ميانگين و انحراف معيار) و از آمار استنباطي (آزمون t دو گروه مستقل و تحليل واريانس چند متغيري (MANOVA) استفاده شد. نتايج تحليل داده هاي اين پژوهش نشان مي دهد که بين تفکر انتقادي رشته هاي فني و مهندسي و علوم انساني تفاوت معني داري وجود ندارد، ولي مسئوليت پذيري در دو گروه دانشجويان فني و مهندسي و دانشجويان علوم انساني تفاوت دارند.
در 5 فصل و 54 صفحه ورد قابل ویرایش
tafakorenreghadive_1629530615_51652_4818_1629.zip0.27 MB |