چگونه می توان اضطراب و نگرانی دانش آموزان از امتحان را تشخیص داد و درمان کرد؟
امتحان به عنوان نوعی ارزشیابی، برای اندازه گیری و توصیف تغییر رفتار دانش آموزان در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری دانش آموزان صورت می پذیرد. کودکان از ابتدای ورود به مدرسه، هیچ ترس و دلهره ای از امتحان و آزمون های کلاسی ندارند، ولی متأسفانه این والدین، مربیان، هم کلاسی ها و دیگر اطرافیان اند که کودکان را نسبت به امتحان، آشفته و پریشان میکنند، تا حدی که در سال های بعد دچار چنان اضطرابی می شوند که گاهی از درس و مدرسه هم بیزار می گردند. در ایجاد اضطراب در دانش آموزان عواملی چون: عوامل فردی و شخصیتی، آموزشگاهی و جامعه ای و عوامل خانوادگی نقش دارند که با اقدامات مؤثر، می توان تأثیر آنها را به حداقل رساند.
مقاله در 6 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد.
ezterabdaneshamoz_1629099450_51463_4818_1393.zip0.01 MB |